Obec Horní Bludovice

Úvodem   Obecní diskuse  

Hledat:

Hlavní menu

 

FIRMY A SLUŽBY V OBCI

 

Aktuality

01.03.2012

Změna E-mail adresy info@hornibludovice.cz

13.02.2012

Kronika obce

17.01.2012

Fotosoutěž BESKYDY

 

Starší články 

Kalendář událostí

<<   Květen / 2012   >>

 

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1

 

1

2

3

4

5

6

2

7

8

9

10

11

12

13

3

14

15

16

17

18

19

20

4

21

22

23

24

25

26

27

5

28

29

30

31

 

 

 

Na červené datum připadá nějaká událost.

 

Anketa

Jak se vám líbí naše nové stránky?

Výborné
    32.5% (494)

Chvalitebné
    18.2% (277)

Dobré
    13.1% (199)

Dostatečné
    14.6% (222)

Nedostatečné
    21.7% (330)

Počet hlasů: 1522

 

Počasí

Neděle 20.05.

20°C
8°C

Pondělí 21.05.

24°C
11°C

 

Rychlý kontakt

Telefon:

 59 642 10 05

E-mail:

 info@hornibludovice.cz

 

Ostatní

Prohlížeč PDF souborů

Prohlížeč MS Word (*.DOC) dokumentů

Prohlížeč MS Excel (*.XLS) dokumentů

Prohlížeč MS Power Point prezentací

 

TOPlist

 

Obecní diskuse

 

Seznam témat     Založit nové téma     Sbalit příspěvky

 

 

Bioodpad

Autor: Hana Sedláčková Žena

Založeno: 21.02.2012, 12:25

Odpovědí: 40

Dobrý den, nikde jsem se tady ještě nesetkala s problematikou bioodpadu. Je pravdou, že né každý pěstuje svůj kompost-většina nově postavených domů preferuje jednoduché (samozřejmě na údržbu nenáročné, kromě sekání trávy) zahrady. Hodně majitelů domů např.posekanou trávu sváží do okolních lesíků nebo do svého okolí a nebo na cizí nezastavěné pozemky. To ale není řešení. Záleží mi nejen na tom, jak vypadá prostor kolem mého domu, ale také mé okolí a proto se ptám: "Zabýval se už někdo tímto problémem?" Za odpovědi již předem děkuji.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Bioodpad

Autor: Petr Muž

Založeno: 21.02.2012, 12:32

přidávám se....opravdu je to problém naší obce, okolní organizují svoz...dostávají i spec. pytle a neplatí vííííce!!!!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 14:07

O které obci můžete říct, že vše oranizují, svoz, ukládání na skládku atp. a nechtějí za to peníze? Vy byste zadarmo jezdil autem a svážel trávu? Ostatně vemte při srovnávání v úvahu taky kolik stojí odpady u nich a u nás...

Oni řeknou že zadarmo, ale třeba už to mají i v ceně žejo. U nás to v ceně není.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Petr Muž

Založeno: 23.02.2012, 08:23

Ano mají to v ceně a platí stejně jako my!!!!!!! a o to právě jde. Tak si zjistěte kolik v okolních obcích platí? A také která firma jim hlavně tyto služby (pro nás nadstandartní) zajišťuje. Svoz každý !!!!! týden a k tomu barevně odlišený jiný pytek (jednou na plast, podruhé na biodpad a tak podobně). Cena stejnáá. Tak už se probuďte!.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 23.02.2012, 10:27

Tak to vyřiďte na obci a mohli by se o to postarat.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 21.02.2012, 19:37

Tahle obec zas není tak bohatá,aby se zajímala o vaší trávu,je třeba opravovat cesty,dělat chodníky atd. Doporučuji Vám pořídit si například kravku nebo kozu popřípadě ovce a ty Vám vše spaspu a máte problém vyřešen!!!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 14:55

...a co jinak, jak se vám líbil obecní ples? ... :-D

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Bioodpad

Autor: Hana Sedláčková Žena

Založeno: 21.02.2012, 20:07

Děkuji za kompetentní názory a hlavně za takové, kde se pisatelé nestydí za své jméno.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 09:47

Je potřeba se chovat trochu ekologicky a šetrně k naší planetě. Tudíž ne všechno cpát do plastových pytlů. A taky si myslím, že není potřeba sekat v létě trávu co druhý den.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 10:06

No jo, ale co mají dělat ti kufěrkoři, kteří se chtějí aspoň chvilku hýbat na svojem a záhon si z pohodlnosti nezryjou a pro zeleninu (tu fajnou - BIO) si jezdí autem do Kauflandu? Kdyby nebyli zhnili, tak si ubijou ze 4 desek komposter (misto aby vypisovali voloviny do internetove diskuze) a živiny vrátí zpět do půdy, Byť by to mělo být znova do toho trávníka a nebo do kvitek. Potom by sem tu nemusel čitat takové voloviny.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Žena

Založeno: 22.02.2012, 10:32

Svatá pravda. Protože je pohodlnější dát na reklamu a na rady Bédy Trávnička a přihnojovat průmyslovými hnojivy :D. Tito tzv. ekologové by se měli naučit hospodařit jako zemědělci na dědině. Musíme mít s nimi trpělivost, protože ve městě je to nikdo nenaučil. Fakt je, že to za některýma domkama vypadá jak za barákama v Havířově u popelnic. Kolem domku huj a za ním fuj.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 14:03

Plně souhlasím...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Petr Muž

Založeno: 22.02.2012, 13:17

je (1x týdně)...pokud to kolem domu chcete mít hezké. Do kompostéru běžné velikosti se nevejde. A obce v okolí to bez dalších nákladů nechají vyvážet. Záleží na firmě jež svoz provádí.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 14:01

ne, zaleži na obci a jejím rozpočtu...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 23.02.2012, 08:15

proboha....vždyť říká, že firma si za tento svoz neúčtuje!!!!! (jak u tatarůů). Takže záleží na firmě - zjistěte si kolik platí občané z Těrlicka za svoz odpadků (i jejich obec)!!!!! a pak tady kecejte.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 23.02.2012, 10:23

No, nevím, protože tam nebytdlím a tak příspěvek byla opravdu jen moje domněnka, a můžete nám to říct vy? Jestli platí stejně tak se tím pádem omlouvám, jestli více, tak za co to asi je?

Děkuji

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 13:59

Bydlím na dědině a tak vím:

trávník aby to trošku vypadalo v době plné vegetace sekáme 1x týdně neboť když ne, tak se z toho další týden zblázníme. Za barákem máme kompost (ne ten pidi kompostýrek bédy) ale proste ohrazenou (zvenčí pěkně vypadající) ohradu, kde veškerou posekanou trávu vozíme. Všecko byste rádi nacpali do plastových nerozložitelných pytlů (pak odpad již není bio- oni to fakt z těch pytlů nevysypávají...)

Pokud nemáme možnost mít kompost, v havířově berou i bioodpad, informujte se. A vozík má každý druhý soused :-)

Když kompost dostatečně uzraje, zpět jej na zahradu vracíme v podobě kvalitního hnojiva/zeminy plné živin ke kytkám, stromečkům atp... Vyrovnáváme nerovnosti na zahradě a nemusíme kupovat drahá chemická hnojiva.

Jo, když se někomu nechce dělat, tak je jednoduché říct - zařiďte nám to! A nejlépe zadarmo. Každý domkař, stěhuje-li se do domku na vesnici měl by si vzít příklad a rady od starousedlíků jak to dělají oni, ne inspirovat se technickými službami ve městě, které vše pěkně odvezou a je to :-) (samo že odvážet trávu do lesíků je blbost, nadruhou stranu je to pořád lepší než hromada plastových pytlů - byť na skládce.)

A ještě něco, nepleťte si kompost s hnojem :-)

Mám-li zahradu, musím vědět že tráva vyroste a rozmyslet si,co s ní budu dělat... Ne že si písknu a obec mi to ze zahrady odveze, tak to opravdu nefunguje. A když jo, tak určitě ne zadarmo, ostatní obce toto jistě dotují.
(V tomto případě opravdu nemám přesné informace,ale zadarmo ani kuře nehrabe.)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Mirek Muž

Založeno: 22.02.2012, 15:07

Paní Sedláčková, také máte z některých reakcí pocit, že jste se zřejmě přistěhovala z jiné planety? Ujišťuji Vás, že nejsou všichni stejně smýšlející.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 17:54

Teď jste to trefil pane Mirku jste z jiné planety jak říkáte. Řekl jste to o sobě sám, sem rád že si to uvědomujete.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: starousedlík Muž

Založeno: 22.02.2012, 19:16

máte pravdu,my starousedlíci nemáme s ničím problém, jen ti s jiné planety!!!!!!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 22.02.2012, 19:22

Ne,my starousedlíci BOHUŽEL nemáme s ničím problém. Ti co přijdou po nás musí přijmout naše zastaralé, mnohdy nepochopitelné zvyky. Třeba vynést vysloužilou sedačku z obýváku na zahradu, polít benzínem a zapálit. Vždy se to tak dělalo a nějaký přistěhovalec nám nebude kázat, že?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Žena

Založeno: 23.02.2012, 10:46

Co to tu pořád melete o pálení když je tu mluví o bioodpadu...

Já starousedlík jsem. Když jsem si stěžovala že soused pálí trávu a sajrajt a mi to jde všechno do zahrady a s vnoučaty to dychame, bylo mi tenkrát řečeno z obce (ještě p. Knyčem), že je to normální, že se to tu vždy dělo a co proti tomu máme, ať pálíme taky...
Ještě že už tam neni.

Nesouhlasím s pálením čehokoliv a zasíráním obce smradem. Přežiju pálení klestí a podobného.

Zároveň nesouhlasím s tím, že když obec nezajistí odvoz bioodpadu, budu tu vykřikovat a na obec s doporučeními nepujdu a budu tu kefrat a rozdavat rozumy jak to v těrlicku maji fajne.

Buď se tam přestěhujte anebo se poraďte jak bioodpad zpracovat a dále využít(i na obci to snad zvládnou když už nejste schopni si to zjistit sami). Proboha lidi, zamyslete se... Není obec jako obec, někde je to takove, jinde makove.

Nebo, jdetě na obec, řekněte: tam to dělají tak a tak, doporučte. Nejsou tam všeználci jako vy tady a taky můžou něco přehlídnout. (Zároveň myslím, že to už tu jednou bylo s tím svozem a ztroskotalo to protoze to skoro nikdo nevyužíval... ale to se jen domnívám, ale na obci vám to jistě vysvětlí líp)

Je to o domluvě a ne o kefrání tady.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Petr Muž

Založeno: 24.02.2012, 10:15

Hlavně klídek...samozřejmě, že obec informována byla.... Svoz skutečně jednou organizován byl. Jenomže ne aby se objeli domy, ale mělo se to přivézt na svozové místo, což je pro některé neúměrně daleko a problém to neřeší.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 24.02.2012, 18:49

A jak byste ho teda vyřešil?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Žena

Založeno: 27.02.2012, 16:07

Ano bylo,to tady, ale oznámení se nedostalo ke všem občanům a pokud k některým ano, tak 2 dny před svozem. Jste ochotni si brát dovolenou na posekání zahrady jen proto, že obec pořádá svoz ?A když diskutujete o těch poplatcích, tak vedlejší obec Těrlicko vyváží občanům popelnice KAŽDÝ týden za stejný poplatek jako v naší obci na 1 občana tj. 490Kč/rok.
A pan starosta ing.Knyč nebyl tak špatný, jak ho haníte.S každým nevyjdete.Podívejte se v obci kolem sebe, co se dělá, co by bylo potřeba udělat a na které požadavky stále nejsou peníze, ale na druhé straně se nesmyslně utrácejí.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 01.03.2012, 08:08

Jo, ale ted se aspon dokončují věci, které on do konce nebyl za několik let svého působení dotáhnout... (nemyslím finančně - ale papírově) třeba povolení černé stavby hřiště, které několik měsíců chátralo jen proto, že to byla černá stavba a to není zrovna vizitka správného starosty... Ze začátku to byl dobrý starosta, ale v posledním období si to hooodně pokazil...

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 23.02.2012, 06:50

Á pan Mirek, známý už i ve zpravodaji obce :-)

Ne, opravdu nemusíte přejímat zvyky starousedlíků, ale zase si nemyslete, že je to tu jak ve městě, to opravdu ne.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Žena

Založeno: 23.02.2012, 08:18

jasně, všecno tady hezky podpalme...to nevadí, že u sousedu mají zrovna pověšené prádlo.....takhle se bohužel někteří chovají a přijde jim to normální. Na co vyvážet a ekologicky likvidovat-vždycky se to tak dělalo, tak co?

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 23.02.2012, 10:31

Podpalování čehokoliv jsem opravdu nemyslel tím zvykem starousedlíků. Ale třeba jak kompostovat a dále kompost zpracovat ano.

Připomínám - kompost není hnůj!

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Žena

Založeno: 23.02.2012, 11:22

sice to není k tématu, ale s tím pálením a prádlem máte pravdu. Jak už chcou pálit tak proč to nedělají večer. To by mě naštvalo a člověk aby rychle letěl a sbíral prádlo, aby mu nenasmradlo a nemusel to prát znovu!!! Asi takovým lidem příště pošlu účet za vodu :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Žena

Založeno: 27.02.2012, 16:10

večer se větrá před spaním ,tak taky nemůžete dýmit

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Žena

Založeno: 28.02.2012, 13:18

Ale je to určitě lepší než mít načichlé prádlo a vyvětrat můžete později. Dýmit se bude vždycky, ale záleží na ohleduplnosti obyvatel.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 23.02.2012, 06:52

No pane Mirku, z přízpěvku vyznělo, že ať nám do odvezou zadarmo. V obci jsou i starousedlíci blbci ale i ti normální co si vědí rady.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Žena

Založeno: 23.02.2012, 22:11

Problém mají přistěhovalci, neustále jim něco vadí. Smrad s automobilů jim asi chybí.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Mirek Muž

Založeno: 24.02.2012, 07:32

Těžko se reaguje na anonymní příspěvky, o kterých člověk ví jen to, že se za nimi schovává mužský samec, či ženská samice. Člověk pak neví, jestli je píše pořád tentýž jedinec, který se třeba stydí za své jméno ( např. Dilino resp.Filoména), nebo je tady skutečně těch, kteří mají strach ze svého prozrazení, více.
Nemůžete si, prosím, alespoň vypůjčit nějaké oblíbené jméno z kalendáře? Nikdo vás pak neodhalí a diskuse může mít svůj řád.

Ten, kdo tady zadá skutečně své jméno(stačí křestní) samozřejmě počítá s tím, že se jednoduchou vylučovací metodou k jeho držiteli lze dopátrat. Že to nebylo těžké, paní kronikářko? Takže strašpytlové pozor, ne své jméno!!! A pak můžem pokračovat.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Petr Muž

Založeno: 24.02.2012, 10:09

no právě, nemáte informace....tak tady rozumujete..:) A mimochodem svítíte doma eletřinou?...topíte plynem?...proč?...přece dříve taky všechno nebylo (pokrok se nedá zastavit)..

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Karel Muž

Založeno: 24.02.2012, 18:48

Nějak nechapu Vaši reakci... když už to bylo jednou, nelíbilo se. Co takhle zajít na obec a nerozumovat tu a zařídit si to jinak - třeba tak,aby vám to vyhovovalo? protože co kdyby se vám zase netrefili do vkusu žejo, to bysme si to tu zas vyposlouchali.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Petr Muž

Založeno: 25.02.2012, 14:23

No to bychom museli nejprve vypovědět smlouvu firmě ASA, která si mastí kapsu a vzít si firmu DEPOS za podmínek jež nabízí v okolí.....

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 29.02.2012, 06:55

Tak šup s návrhem na úřad, třeba to nějak rozumně jde. A když ne, určitě není nekonečně trvající ta smlouva... Tak i kdyby to nešlo, nejpozději po skončení smlouvy to půjde :-)

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Muž

Založeno: 29.02.2012, 20:31

Zájemci o odvoz bioodpadu,posečení zahrady nebo louky, napište kontakt,zašlu ceník za provedene služby.

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bioodpad

Autor: Mirek Muž

Založeno: 01.03.2012, 12:02

Snaha o vtip, snaha o zesměšňování, nebo podnikatelsý záměr?

Odpovědět na příspěvek

    Mapa webu Mapa webu     Napište nám Napište nám     RSS Feed RSS

© Obec Horní Bludovice, Tvorba www - Web & Media a.s.